Bättre sent än aldrig

Jag har svårt att komma in i bloggandet igen. Men jag försöker. Nästan två veckor försenad hänger jag med på ytterligare en trio som jag hämtade hos Lyran.


Den här gången handlade det om böcker som man läst under sommaren. Det borde jag väl kunna få ihop.

Under the dome - Stephen King
Logiken haltar en aning, det gör den onekligen. Men vad bryr jag mig om det? Jag gillar King, det gör jag verkligen. Jag tycker om hans riktigt brett upplagda romaner med mängder av personer. Visserligen är det jobbigt att han envisas med att ta livet av den ena trevliga människan efter den andra, men sådant får man stå ut med. Att någon är sympatisk betyder inte att de klarar sig i King-romaner, det lär man sig efter ett tag.
En hel stad instängd under något slags bubbla? Där ser man. Onda, korrupta politiker, galna medborgargarden, fullständigt vrickade poliser och så ett litet gäng förnuftiga människor. Det blir faktiskt lite spännande. Perfekt sommarläsning!

Blodläge - Johan Theorin
Gerlof är med. Det är bra! Men annars är jag inte helt förtjust i den här boken. Jag tycker att det är lite tramsigt med älvor. Det övernaturliga inslag som fanns i Nattfåk fick vara just det, här får allt förklaringar och det hela blir lite platt. Men visst, helt okej läsning var det ju. Inte tråkigt alls. Bara inte speciellt minnesvärt. Jag har redan glömt det mesta av handlingen.

Älskade fritidshus - Johan Tell
Visserligen har jag köpt ett fritidshus. Men det var inte i första hand därför jag lånade boken. Jag är väldigt förtjust i Johan Tells sätt att skriva. Han är rolig på det sätt som jag skulle vilja vara. Lite ångrar jag dock att jag lånade boken innan jag faktiskt fått tillgång till mitt torp. För jag hittade en hel del saker att oroa mig för när jag läste boken. En hel del... Vem visste till exempel att det var så svårt att odla rabarber? Jag trodde att det var ungefär det lättaste som fanns. Inte heller visste jag att ingen någonsin har fått en mulltoalett att fungera. Som sagt, lite orolig blev jag allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback