Min första Lästrio

Jag har förstås sett att Petra tagit upp stafettpinnen och startat en Lästrio. Ett grymt bra initiativ så klart. Och självklart har jag tänkt vara med. Tyvärr är tanke och handling inte samma sak i mitt hem. Så det har dröjt ett tag. Men jag vill vara med. Så nu ska jag äntligen ta tag i detta. Här kommer alltså min första.

 3 deckarhjältar

Patrick Kenzie & Angela Gennaro
- Dennis Lehane
Jag kan ju inte skilja på det här radarparet. Jag gillar verkligen Lehane. Det är något gammaldags över hans sätt att skriva. Det doftar Chandler om sidorna. Patrick och Angela är tuffa, Bostons gator är ännu tuffare, men tuffast av dem alla är vännen Bubba. Och vet ni, jag har en oläst Lehane liggande här bredvid mig. Jag kan knappt vänta.
Lästips: Gone, Baby, Gone

Lincoln Rhyme &  Amelia Sachs - Jeffrey Deaver
En totalförlamad brottsplatsutredare som kan röra ett finger och huvudet. I like. Idén alltså, intrigerna lämnar en del övrigt att önska. Även Lincoln har en kvinnlig radarpartner som naturligtvis är sjuuuukt snygg. Det är tröttsamt, visst? Men jag gillar ändå den sure Lincoln och hans knäppa specialkunskaper om jordrester och sediment.
Lästips: I samlarens spår

Carol Jordan & Tony Hill - Val McDermind
När jag nu ändå är inne på par, så fortsätter jag väl med en polis och en profilerare. Val McDermind tar ut svängarna ordentligt i sina böcker. Och jag gillar det. Här är folk riktigt galna och det är blodigt som fan. Carol är tack och lov inte lika fantastiskt snygg som kvinnorna ovan. Men nog är hon snyggare än Tony i alla fall.
Lästips: Sjöjungfrun sjöng sin sång



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback