Ett evighetsprojekt

Okej, det här kommer att ta tid.

Jag fick The algebraist - Iain M. Banks i julklapp.

Om man ska tro Guardian så är boken:
"For those not acquinted with large-scale SF, The Algebraist is a perfect place to have your mind blown to smithereens with all that its vast canvas delivers"

Jaha. Om de säger det så. Men inte ett ord om att den är bra mycket effektivare än stesolid pch stillnoct...  En sådan marknadsföringsmiss!

Jag har läst den i över en vecka nu och har kommit till sidan 38. Gissa vem som sparar massor av pengar på Apoteket?

Kommentarer
Postat av: Hans Persson

Jag har visserligen inte läst just The Algebraist men däremot rätt många andra böcker av Iain Banks, och sömnpiller skulle jag då inte kalla någon av dem; snarare tvärt om. Vi får väl se vad jag tycker om den där.

Postat av: Pi

Banks är intressant, det är inte där problemet ligger. Min hjärna uppfattar helt enkelt brittisk SF som en signal om att "nu är det dags att somna". Jag vet inte hur det kommer sig - men det fungerar prickfritt.
Så det är ingen kritik mot boken i sig.

2007-02-14 @ 11:49:05
Postat av: Hans Persson

Jag kan däremot tipsa om att Banks ofta är ännu bättre när han skriver icke-sf, dvs de böcker där författarnamnet anges som "Iain Banks" och inte pseudonymen "Iain M. Banks".

2007-02-15 @ 09:15:19
URL: http://pinkunicornblog.blogspot.com/
Postat av: Pi

Jag har bara läst getingfabriken. Det var länge sedan men minns fortfarande detaljer från den. vilket inte är vanligt. Har du något speciellt att rekommendera?

2007-02-16 @ 06:52:54
Postat av: Hans Persson

Walking on Glass, The Bridge, Complicity, Whit, ...

2007-02-16 @ 15:43:11
URL: http://pinkunicornblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback