Vådan av att vara senildement.

Jag är en sucker för roliga omslag och underliga titlar. Det behövs inte mycket för att en bok ska fånga mitt intresse på biblioteket. Ett riktigt fult omslag eller en mysko titel räcker för att  boken ska få följa med hem.

Knipövningar - Sandra Löv

Med en sådan titel är det ju ett givet lån. Dessutom är boken skriven i små, korta icke sammanhängande stycken och sådant gillar jag. Men, vänta nu...? Efter ungefär halva boken börjar jag känna igen mig. Jaha, det här har jag ju läst förut. Och jag tyckte inte om den något vidare förra gången heller.

Men tjena! Jag tror att jag har lånat den här boken 3 gånger nu. När ska jag sluta? Jag kommer antagligen att låna om den igen om några år och fortsätta på det viset tills jag får mitt bibliotekskort indraget. Mina bleka och skäggiga bibliotikarier kommer att tro att jag har världens värsta inkontinensproblem. Och att jag dessutom är så obegåvad att jag inte förstår att jag skulle ha bättre nytta av en bok från medicinhyllan.
Ett sådant nedköp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback