Stackars försummade lilla blogg

Jag tror att den får vila ett tag nu. Jag läser ändå bara skräp. Jag verkar inte orka med något annat just nu. För mycket jobb har tömt min hjärna på energi och jag orkar inte ens formulera mig nedsättande om tramset jag läser. Men här kommer några saker som jag lyssnat på eller läst den senaste tiden.

Presidentens val - Anne Holt
I den här boken var den förfärliga Ingrid Johanne inte riktigt lika vidrig som i den förra boken jag läste. Den här hörde jag visserligen på. Men ändå. Förra gången hon dök upp ville jag bara leta upp henne och drämma till henne med ett gitarrfodral. Helt ok lyssning.

Svart cirkel - Jonas Moström
Den här lyssnade jag på förra veckan. Men det hjälpte inte. Jag hade redan glömt precis allt vad den handlade om och var tvungen att surfa in på Bokus för att komma ihåg det. Inget bra betyg. Jag fattar för övrigt inte titeln. Den måste vara vald för att ge någon slags generiskt deckarstämpel för den har inget alls med berättelsen att göra. Enormt ologisk plott dessutom.

Inlåst - Tove Klackenberg
Ljud i mina öron. Ungdomsbrottslingar och någon som blev mördad på ett vårdhem. Tror jag. Men jag minns ingenting av detta. Mystiskt. Men ljudböcker fungerar ungefär som radio för mig. Jag gillar att ha någon som pratar i mina öron när jag är ute och går eller diskar. Mer är det inte. Det ska mycket till för att jag ska minnas något som jag lyssnat på.

SKÄMSBOK

Diamanter är för evigt -
Lauren Weisberger
Fråga mig inte varför jag lånade den här! Jag vet verkligen inte. Kanske för att jag var nyfiken på om hon skulle använda samma story som hon har gjort i sina två första böcker. Ska en överarbetad tjej hoppa av sitt jobb? Och ja! Det gör hon även i den här. Men detta var mycket mer en klassisk chicklit än hennes tidigare. Tre kompisar som lovar att förändra sina liv... Har vi läst det förut? Ja det har vi. Vill vi läsa det igen. Nej, det vill vi inte. Kommer vi ändå att göra det? Jo, säkert. Precis som vi kommer att läsa Dean Koontz och äta på McDonalds... För att det är så lätt och för att de finns där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback