Tematrio - semester


Om jag ska börja blogga igen så vill jag vara med och leka med de andra bloggarna. Trio alltså? Jaha, då kör vi på det. Nu handlar det visserligen inte om böcker den här gången, men vad gör det? Här kommer tre saker jag gjort i sommar.

1. Jag har köpt ett torp. Ett pyttelitet. Men ändå. Ett torp! Jag är lite skräckslagen inför tanken på att hålla detta mer än hundraåriga hus i rimligt skick eftersom jag kan vara den minst händiga människa som jag känner. Men det finns ju alltid silvertejp. Och det finns en trädgård! Det kan jag inte heller någonting om. Men jag föreställer mig redan hur mycket jag ska odla där. När jag inte ligger i min, ännu imaginära, hammock och läser alltså.

2. Jag har bakat äpplekola-bullar. Sommarens absolut kletigaste upplevelse. Konceptet lät bra. Vanlig kanelbulledeg som istället får en fyllning av, håll i er nu, smör, kolasås, råsocker och skivade äpplen. Hur gott låter inte det? Problemet var bara mängden fyllning. Det var ju helt omöjligt att rulla ihop degen med allt det där inuti. Jag hade kolasås upp till armbågarna innan jag var färdig. Och bullarna såg inte riktigt kloka ut. Men de smakade gott när de var varma. När de kallnat var de lite för kladdiga.

3. Jag har läst första delen av Jerusalem. Det har alltid varit ett av mina dåliga samveten. Trots att jag vet att den ska vara så bra har jag bara inte kunnat förmå mig att börja på den. Men nu blev det äntligen av. Och alla har rätt! Den är ju precis hur bra som helst. Nu läser jag andra delen och känner mig helt nyförälskad i Selma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback