Lite afrikansk värme på jobbet

Vi har ett pocketbibliotek på jobbet. Där ställer vi böcker som vi läst men inte gillar så mycket att vi vill behålla dem. Och förstås dubletter och böcker vi inte gillar alls. Det finns en hel del deckare i hyllan. Ingen tycks vilja behålla Liza Marklund. Jag tycker att det är en väldigt charmig idé. Framför allt när det är snöblandat regn ute och jag kan sitta inne i soffan och läsa om Botswana.

Kalaharis skrivmaskinsskola för män - Alexander McCall Smith

Jag kan inte med bästa vilja i världen säga att det här är speciellt bra. Men det spelar ingen roll. Det är charmigt. Och det är varmt. Perfekt läsning när Göteborg är som allra fulast och mest ogästvänligt. Jag bryr mig inte om att intrigerna är lite barnsliga och figurerna ganska grovt tillyxade. Jag trivs med att skumpa fram på de dammiga vägarna och oroa mig för att en ko ska kliva ut framför skåpbilen. Det är lagom mycket bekymmer i mars, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Full bokhylla

Mycket bra beskrivning av Damernas... Precis så känner jag. Chicklitt är lättläst men gör mig ofta irriterad och arg. Damernas.. gör mig varm!

Postat av: kontakt

Det är en av alla böckerna om Mma Ramotswe alltså? Nej jag orkar inte med dem...

2009-03-30 @ 14:06:29
URL: http://ninaninaninanna.wordpress.com/
Postat av: Pi

Jag kan mycket väl förstå den som inte orkar med dem. Själv tycker jag att de är ganska charmiga i små portioner vid rätt tillfälle. Som en påse chips ungefär.

2009-03-30 @ 20:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback