Ännu en klassisk kvinna

Den här gången tänkte jag vara ute i lite bättre tid. Jag har alltså både lånat och faktiskt börjat på Agnes Grey. Jag måste medge att jag blev en smula bekymrad när jag upptäckte att jag hade lånat ett exemplar på engelska. Skulle språket kännas lika obekvämt som i Rosen på Tistelön? I så fall skulle det här bli jobbigt.

Gissa om jag drog en lättnadens suck? Dåtidens engelska verkar inte skilja sig så mycket från dagens. Eller så läser jag en moderniserad variant. Jag har i alla fall inte märkt av några språkliga knöligheter. Nu har jag i och för sig bara hunnit några få sidor, men än så länge känns det ganska lättläst.

Är det någon mer än jag som har satt igång?

Kommentarer
Postat av: Martina

Inte satt igång, men iallafall fått hem boken från biblioteket... både Dieva(s liv och äventyr) och (Subjektiva) Olivia har däremot läst ut den redan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback