Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Det där är bara ett i raden av alla visdomsord jag fick med mig från min mormor. Hon var en ständig källa av ordspräk, talesätt och folklig visdom. När jag var liten kunde jag allt om små tuvor, tomma tunnor, små grytor och uppfinningarnas moder... Hej och hå. Jag misstänker att jag måste ha gått runt och pratat som en åttaårig pensionär.

Men åter till den saknade kon. Trogna läsare av den här bloggen har fått ta del av mina sömnproblem och mitt behov av insomningsböcker. Gärna thrillers... Tom Clancy har varit till utomordentlig hjälp när jag inte kunnat sova. Spioner, krig, tillkrånglade intriger och fanatiska terroroganisationer som vill utplåna större delen av mänskligheten - det är vad jag normalt använder istället för sömnmedel.

Nu däremot, somnar jag några minuter efter att jag har lagt huvudet på kudden. Även när jag läser något bra. Jag hinner knappt läsa någonting alls. Jag trodde aldrig att jag skulle erkänna det. Men jag saknar mina sömnproblem litegrand. Jag hinner ju inte läsa! Varken något bra eller dåligt. Jag tror att jag orkar läsa fyra eller fem sidor i Pölsan innan jag somnar varje kväll. Det tar ju evigheter. Jag kommer att vara färdig med den i mars. Skrämmande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Annars kanjag tipsa om boken "den sista hemligheten". Om du någonsin får tillbaka dina sömnproblem. Jag tror att den skulle passa in i din Tom Clancy-kategori.

2009-02-18 @ 20:00:44
Postat av: Pi

Du har helt rätt. Den kvalar in hur enkelt som helst. Tyvärr (på mer än ett sätt) har jag redan läst den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback