Några CD-skivor för mycket...

Ytterligare en deckare har åkt in genom ena örat och försvunnit ut genom det andra. Hur den nu lyckades göra det? Jag har ju faktiskt hörlurar i båda öronen. Ytterligare ett mysterium att grunna på innan jag somnar.

Mord.net - Buthler & Öhrlund

Alltså, 14 cd-skivor är för mycket för en deckare. Framför allt när man redan efter ett par cd-skivor har fått hela plotten förklarad för sig. Det räcker i och för sig att läsa baksidestexten för att fatta vad det hela går ut på. Någon har byggt ett gigantiskt mordnätverk via internet.

SPOILER  * SPOILER

Allvarligt? Är det någon som tror att man kan bygga upp ett mordnätverk via spam? En del av idén är visserligen smart. Du beställer ett mord och för att få det utfört måste du själv mörda någon. Det finns alltså inga motiv, du är okänd på platsen och polisen har ingen anledning att misstänka dig. Visst, det vet ju alla, helt slumpmässiga mord är i stort sett omöjliga att utreda och klara upp. Men, när det finns en hel våg av ouppklarade till synes slumpmässiga mord över hela världen så har ju jag väldigt svårt att tro att ingen - inte en enda människa - har rapporterat att det finns spam som leder till sidor där man kan beställa mord. Jag har lite svårt att tro på just det, faktiskt.

Många mord. Många personer. Men ingen som känns det minsta intressant. Kanske för att det faktiskt inte finns några direkta huvudpersoner. Ingen tar tillräckligt mycket plats för att bli levande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback