Same name, different shit

Kalla mig enkelspårig, det är helt ok. Men det här är nästan ett rekord. Två böcker med samma namn på kort tid. Jag måste nog göra en sökning och se om det finns fler.Något säger mig att det kan finnas ett par till.

Sekten - Meg Gardiner

Man ska inte tro på blurbar! När ska jag lära mig det? Men när självaste Stephen King vill att jag ska göra honom en tjänst och läsa den här boken - vem är då jag att säga nej? Va? Visserligen skvallrar redan hans glasögon på vissa författarporträtt om en ganska tvivelaktig stilkänsla. Men ändå, jag är inte den som nekar pappa King en tjänst.

Men nej, jag gillar inte den här boken heller. Trots att kristna sekter är ungefär det läskigaste jag vet så blir jag inte engagerad. Jag tycker bara att det är dumt. Här har vi en galen sekt som roar sig med att demontrera på begravningar för Aids-offer och annat festligt. Huvudpersonen juristen tillika sciensefictionförfattaren/privatspanaren Evan Delaney kommer i kontakt med "De utvalda" när det visar sig att hennes tidigare svägerska har gått med i sekten och nu är ute efter att få tillbaka sin son som hon lämnat vid skilsmässan.

Lägg till rabies, domedagspredikningar, vapenstölder och de dummaste poliser som någonsin kan ha trampat amerikansk mark och ni har plotten. Jag läste visserligen ut den, men det var knappt.

Sedan gick jag direkt till nästa deckare. Bättre lycka nästa gång... Det låter kanske idiotiskt, men jag lyssnar på en ny nobelpristagare nu och det gör att jag behöver något fjäderlätt vid sidan om. Pahmuk är hittills inte någon storfavorit.

Kommentarer
Postat av: saom

Rabies? Haha, hur lyckades de få in det?

Postat av: Pi

Åh, sekten föder upp blandningar av coyote och hundar och smittar dem med rabies. De har även rabiessmittade fladdermöss...

Ja, jag sa ju att det inte var bra.

2008-09-18 @ 23:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback