Hört men ej förstått

Min hjärna går uppenbarligen inte på högvarv just nu. Jag vet att jag har lyssnat mig igenom de 13 eller 14 cd-skivor som den här boken består av. Men jag fattade nästan ingenting.

Dödens plats - Stephen Booth

Trots att jag lyssnade färdigt på den här boken igår är jag tvungen att googla för att få reda på vad huvudpersonerna heter. Det kan inte vara något bra tecken. De heter tydligen Ben Cooper och Diane Fry. Där ser man...

Det här kan verkligen inte vara bra! När någon blir skjuten på cd 12 så har jag uppenbara svårigheter med att förstå vem det är. Jag kan absolut inte lägga de olika personerna på minnet. Trots att jag faktiskt försöker så kan jag inte förstå vad den här deckarhistorien går ut på. Det ligger lite skelett och skräpar runt lite här och var i naturen, men om någon har blivit mördad är oklart. Någon ringer in till polisen och kommer med en massa mysko prat om Dödens plats, men varför han gör det fattar jag inte alls. Framför allt inte när jag är klar med boken. Då verkar det så dumt att det bara snurrar i huvudet på mig. Det här kan vara en av de 10 dummaste deckarna jag någonsin läst, faktiskt. Eller hört, om vi nu ska vara petiga.

Dessutom och här kommer en liten meningslös spoiler. Om polisen tror att en kvinna har blivit kidnappad i ett parkeringshus när hon går hem efter ett sent möte på jobbet - hur troligt är det att de inte hör sig för på henes jobb? Istället lägger de ner hur mycket tid som helst på att kolla bevakningskameror i garaget och på stan. Och lyssnar på fåniga meddelanden om Döööödens plats.
Det visar sig att kvinnan inte alls är kidnappad utan funderar på att lämna sin man och bor hos en arbetskamrat som hon har ett förhållande med. What? Låt mig upprepa; WHAT? Du måste skoja med mig! Ett enkelt samtal med hennes arbetskamrater eller hennes chef borde kunnat lösa det mysteriet på 15 minuter...

Det här var så dumt att jag får lust att slå någon. Gärna Stephen Booth!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Stephen Booth blev skjuten på cd 12.

Min teori.

Postat av: Pi

Eller kanske jag...

En annan teori.

2008-09-05 @ 15:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback