G

Malin ångar vidare i bokstavsutmaningen och själv hänger jag på som en liten godsvagn. Nu är det dags för G.

Författare - William Golding
Jag önskar att jag inte hade läst Golding. Inte för att han är dålig. Men om jag inte redan hade gjort det så skulle jag kunnat läsa honom nu som en av författarna i årets nobelprisutmaning. Jag hade mycket hellre läst Flugornas herre eller Sjöfarares riter än någon av de pristagare jag har kvar. Faktiskt. Men kanske döljer det sig guldkorn även bland de som jag hittills ratat? Det gör det förstås säkert. Det här måste väl ändå vara en nobelpristagare som nästan alla har läst?

Bok - Geralds game
Inte precis min favorit bland Kings böcker. Jag misstänker att han söp ganska mycket även när han skrev den här. Men det finns ett par äckliga sidor som sitter som superlimmade i min hjärna. När hon får av sig handbojan. Ni som har läst vet vad jag menar.

Litterär figur - Garp
Min introduktion i John Irvings skruvade värld av brottning, hundar, barn och hysteriska feminister. Jag älskade Irving när jag gick i gymnasiet. Den kärleken mattades med åren och nu har jag säkert inte inte läst honom på femton år. Men Garp står kvar i hyllan och en vacker dag kommer jag säkert att återkomma till hans värld. Och jag är ganska säker på att jag kommer att ha roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback