Deckarfrossa

Det spelar ingen roll hur goda intentioner jag än har. Det blir bara deckare just nu. Allt annat returneras oläst till biblioteket. Men det finns ju faktiskt bra deckare också. Den här var till exempel inte så dum.

What the dead know - Laura Lippman

En kvinnlig förare smiter från en olycka. När polisen får tag i henne verkar hon förvirrad, men hon uppger att hon är en av flickorna Bethany. Problemet är att när hon väl sagt det, vill hon plötsligt inte säga något mer alls. Systrarna Bethany försvann spårlöst för mer än 25 år sedan och har blivit något av en vandringssägen där det finns många teorier men mycket få bevis. Hon säger att hon är Heather och berättar så småningom att Sunny är död. Men vad som egentligen hände dem vill hon inte berätta.

Jag gillar! Här blandas polisarbete i nutid med tillbakablickar från Heathers och föräldrarnas upplevelser omkring dagen då flickorna försvann från ett köpcentrum. Här tvistas det minsann! Men inte mer än att jag hänger med, trots obefintlig taktkänsla. Ganska oblodigt, men spännande och med ett bra slut. Jodå, på riktigt. Jag tycker till och med om slutet.

Ni är dåliga på att svara på frågan här under! Är ni upptagna med att söka in till polisskolan eller?

Kommentarer
Postat av: Arina

Det låter bra. Håller på med den just nu och tycker den verkar riktigt lovande. Då känns det betryggande att läsa ett positivt omdöme.

Postat av: Dora

Gillade den också. Hennes deckare är mer än bara ett mord.

2008-11-23 @ 21:10:22
URL: http://www.dorasbokprat.blogspot.com
Postat av: Pi

Det är roligt med deckare som inte känns så förutsägbara. Här hade jag inte en aning om hur det skulle gå och det är ovanligt.

2008-11-24 @ 13:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback