Tillbaka i Afrika

Nu har jag hittat en afrikansk bok igen. Den åker med mig på spårvagnen till och från jobbet. Fast man borde förstås cykla. Det borde man ju. Men om jag gör det så kommer den afrikanska boken garanterat inte att bli läst. Den är inte alls tillräckligt fångande för att jag ska plocka upp den hemma. När alternativet är att läsa Metro däremot, då fungerar den utmärkt.

Jag borde jobba nu. Det är meningen att jag ska göra någon slags analys av ett företags printade kommunikation. Men jag har noll och ingen lust. Istället sitter jag här på jobbet och bloggar. Inte bra!

Jag skulle också kunna ägna mig åt att skriva om ett vattenprojekt i ett u-land, eller ergonomiska instruktioner, eller skriva ett produktblad om ljudisolering eller en pressrelease om en ny styrelsemedlem eller ett nyhetsbrev om ett hotell eller... Men, hallå, det är vår. Nästan sommar...

Fåglarna sjunger ute, nåja, måsarna skriker det är nästan samma sak. Jag har inte samvete nog att strunta i jobbet helt och gå ut och sätta mig i parken med mina vänner. Men jag jobbar alltså inte. Jag vara sitter här.

Ibland undrar jag om jag är riktigt slug. Faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback