11 CD-skivor om Rum nr 10

Jaha. Tyvärr, det är ungefär allt jag har att säga om den här deckaren.

Rum nr 10 - Åke Edwardsson

Jag vet inte var jag har fått det ifrån. Men av någon anledning så trodde jag att den här deckaren skulle vara ganska bra. Kanske har någon sagt det. Kanske har jag läst det någonstans. Det var den i alla fall inte.

Jag har tidigare läst en novellsamling av Edwardsson. Wintersagor tror jag den hette. Det var bland det sämsta jag läst. Den här boken var betydligt bättre. Men jag fattar ändå inte grejen. Är det inte så att Edwardsson säljer jättebra? Varför då?

Kan någon förklara detta mysterium för mig?

I väntan på en bra förklaring så stoppar jag in nästa cd-bok i spelaren. Ytterligare en Edwardsson. Kanske kan jag lösa mysteriet på det viset.

Kommentarer
Postat av: Lyran

De första Edwarsson jag läste tyckte jag var OK, framför allt för att jag gillade Göteborgsskildringarna. Och TV-versionens Winter är ju rätt snygg... Men, böckerna blev snabbt allt sämre (och jag blev kanske mer kräsen sedan jag hittat Nesser) och jag undrar om inte Rum 10 dessutom är en av de sämsta.

Postat av: Pi

Ja det är ju lite kul att det utspelar sig i Göteborg. Men inte tillräckligt kul. Lokalfärgen känns väldigt ytlig och påklistrad tycker jag. Åtminstone i Rum 10. Kanske är det annorlunda i andra böcker.
Nesser leder med en kilometer i min bok.

2008-06-01 @ 17:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback