Lite spänning i tillvaron

Jag är lat. Jag är till och med extremt lat. Att städa, laga mat och ägna mig åt vardagliga hushållsgöromål tråkar ut mig alldeles våldsamt. Och att behöva jobba på helgen är ju hemskt. För att över huvud taget få något gjort mutar jag mig själv. Nu i helgen mutade jag mig själv med läsning. Läsa en stund - städa och jobba en stund.

Andras smärta - Val McDermind

Jag är trött i öronen. Normalt använder jag mig av ljudböcker när jag städar. Men just nu passar det inte alls. Så istället blev det lite traditionell deckarläsning. Eller traditionell... Val McDermind är osedvanligt blodig faktiskt. Precis som i Sjöjungfruns sång finns det inslag av tortyr i den här boken. Riktigt slaskigt.

Men som slapp förströelseläsning fungerar det utmärkt! Tortyr är tydligen grejen när man ska städa, baka och jobba lite. Att läsa om tortyr samtidigt som man skriver lockande texter om turistmål går bättre än man kanske skulle kunna tro. Åtminstone för mig. Från rakblad till solvarma klippor på ett par minuter.

Tony Hill är betydligt roligare att läsa om än att se på TV. Precis som Beck har han blivit förvanskad och konstig som seriefigur i avsnitt ?baserade på figurerna?. Han är visserligen underlig även i böckerna, men inte riktigt lika konstig.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Så där gör jag också. Paus för läsning är ett måste i städandet, vilket i och för sig innebär att det kan ta två dagar att jobba sig igenom min tvåa ...

Hmm, undrar om inte du skulle gilla Cody Mcfadyens Shadow Man?
Blodig historia som inte går att lägga ifrån sig.
Rekommenderas!

Postat av: Pi

Ja det tar ju evig tid förstås, men det är betydligt roligare. Och utan mutor städar jag faktiskt inte alls. Så jag har bedömt att det är bättre att det går långsamt.

2008-03-04 @ 08:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback