Inte nog med...

att jag inte bloggar. Jag läser inte heller. Framför allt inte svenska samtidsromaner! För första gången måste jag hoppa över Malins bokfemma. Jag kan inte för mitt liv komma på fem svenska romaner som utspelar sig på 2000-talet. Tanken att jag skulle ha läst tillräckligt många för att ha någon slags topplista är direkt skrattretande.
Jag har läst Ett öga rött. Det är den enda jag kommer på.

I övrigt har jag jobbat som en skållad gnu de senaste veckorna. Det har bara rasat in uppdrag och alla mina ord verkar ha tagit slut. Idag har jag ägnat stora delar av dagen till att skriva en mening - radera den - skriva en ny mening - radera den - skriva dit den första meningen igen - radera de sista orden och skriva dit ett par nya - radera allt. Totalt inproduktiv dag med andra ord. Ägnade två timmar åt att försöka hitta på en ny rubrik till en annons eftersom kunden inte tyckte att den vi (jag) skrivit var "klockren".

Otacksam verkar jag också. Jag har glömt att tacka för Fried green tomatoes som jag fick på posten. Tusen tack! Jag är jätteglad för den och så snart jag är på bättre humör så ska jag läsa den. Långsamt. Och samtidigt ska jag försöka glömma att jag läste den där gräsliga boken om den lilla röda fågeln i juletid. Huuu...

Den här helgen tänker jag använda till att lata mig. Förhoppningsvis orkar jag läsa också. En filt, en bok och min öronlappsfåtölj. Kan livet verkligen bli så mycket bättre. Egentligen borde jag jobba - men det tänker jag förtränga åtminstone till på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback