Lästorka

Jag läser i stort sett inte alls nu. Ingenting fångar mig, så istället tittar jag på tv, lyssnar på ljudböcker och läser bloggar. Idag ska jag gå tillbaka till biblioteket med en hel kasse olästa böcker. En hel kasse!

Jag kommer att skämmas. Jag är nämligen helt säker på att det syns på mig att jag inte har läst en sida. Bibliotekarier har den typen av superkrafter att de kan se sådant. Det tror jag i alla fall. De må vara bleka och ha talliga koftor - men det är bara för att dölja superkrafterna. Belive me!

Jag funderar på att låna om Neil Gaimans Amerikanska gudar, för den har jag faktiskt läst sådär 30 sidor i. Men, och detta är ett viktigt men. Jag råkade titta på författarbilden. Karln ser ju för Guds skull ut som Barry Manilow! Vill jag verkligen läsa något av någon som har så dålig smak att han låter den bilden pryda ett bokomslag?

Idag kommer jag för övrigt att bli klar med Denise Minas Vargtimmen som jag lyssnat på den senaste tiden. Mina är lite bättre än Edwardsson, faktiskt! Men det betyder inte att jag är helt nöjd. Jag har lite gnetiga anmärkningar. Men dem tar jag i nästa inlägg. När jag nu får tummen ur usb-porten och skriver nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Har du läst Minas Garnethill-trilogi?

Den gillade jag, men sedan har det inte blivit av att läsa något mer av henne.



Bibliotekarier med superkrafter? Superbra blogg har i alla fall Conan, massor med kul i arkivet.

http://conanbibliotekarien.blogspot.com/

2008-06-17 @ 10:26:40
URL: http://marremakro.blogspot.com/
Postat av: Pi

Nej, det har jag inte. Jag trodde först att Vargtimme var en del av den Garnethill-serien. Men det har jag fattat nu att den inte var. Jag får nog ta tag i det.



Conan är kul!

2008-06-17 @ 10:53:02
Postat av: Bibliotekarie i kofta

Japp. Alla som lämnar tillbaka biblioteksböckerna olästa får stå i bibliotekets skamvrå. :-) //Hermias

2008-06-18 @ 21:38:51
Postat av: Pi

Det var väl det jag visste!

Jag är så avundsjuk. Jag vill också bli bibliotekarie och få superkrafter.

2008-06-19 @ 13:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback