Ska det verkligen vara pingviner?

Äntligen läser jag Fördjupade studier... och naturligtvis blev det kärlek vid första blicken på innehållsförteckningen. Jag har bara hunnit några kapitel men jag är tokkär i alla parenteser och hänvisningar till litteratur och film.  Och ja, då och då slår jag ihop boken för att klappa lite på omslaget. Vad ska man göra när man inte kan ha husdjur?

Men, jag är utom mig av nyfikenhet, ska det verkligen stå pingviner i första kapitlet? Finns det barn som springer rakt in i flockar av fredligt pickade pingviner och skrämmer dem? Är det ett skämt? Kommer det andra hänvisningar till pingviner? För det kan ju inte vara ett fel. Ingen blandar ihop pingviner och tja, duvor. Det kan man inte göra. Eller finns det någon som har gjort det någon gång - kanske ett klassiskt misstag som det är tänkt att jag ska känna igen?

Min ljudbok fortsätter att vara fullkomligt fascinerande dålig. Så där att håren reser sig lite på armarna. Och uppläsaren ler och småskrattar sig igenom läsningen. Hon ler så där att det hörs på rösten. Alla som någon gång har gått en säljkurs vet precis vad jag menar. Och jag KAN INTE SLUTA LYSSNA. Jag är helt fast.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Pessl på engelska står och skräpar i hyllan, så jag slet fram den och började snabbleta efter fåglar. Hittar inga pingviner,inga andra fjäderfän heller.

Vad står det runtomkring dem i texten? Något som är lätt att hitta,menar jag.

Postat av: Johanna/bokidioten

vet du, när jag läser ditt inlägg får jag en stark lust att läsa fördjupade studier... Och så har jag förståss inget svar på det där med pingvinerna. var någonstans på jorden finns det barn och pingviner på samma plats? Duvor och barn brukar ju vara en vanligare kombination, om än inte lika fantasieggande!

2008-07-02 @ 12:11:10
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback