Mätt

Helt plötsligt känner jag mig lite mättad. Jag läser Wintersons Fyrväktaren. Långsamt. Något kapitel i taget. För att den ska räcka länge.

Den är precis vad jag vill ha just nu.

Men samtidigt känner jag mig underligt mätt på bra litteratur. I att-läsa-högen ligger Falkenland, Pressl och Foer och väntar. De kommer nog att få ligga kvar där ett tag till.

Min februaritrötta hjärna vill ha serier, lättsmälta rysare och kokböcker nu. Tror jag. Att läsa något bra i februari känns som slöseri. Något jag ändå inte kan ta till mig och njuta av. Min hjärna går på sparlåga.

När jag känner mig så här skulle jag nästan kunna förfalla till att låna självhjälpsböcker. Nåja, nästan. Det blir nog ett Rockyalbum istället.

Eller så skulle man kanske skriva själv ? Vad sägs om: Att överleva februari - ett projekt i 28 steg.
Kan det vara något? Kan det bli en bestseller, måhända? Kan det bli starten på en tv-karriär? Jag kan tänka mig att tycka till om det mesta. En frågespalt, kanske?

Eller så tar jag en kopp kaffe till, bara. Det får nog räcka. Det är ju februari. Som sagt.

Kommentarer
Postat av: karro

Den perfekta boken att läsa - alternativt vrålskratta sig igenom - om det är något lätt du vill ha (och kanske kan den till och med räknas till självhjälpsböckerna): Sexpuckona Anfaller! av Sofia Albertsson
http://vertigo.se/index.php?id=22&BOOK=23

2008-02-14 @ 12:22:47
Postat av: Pi

Du, den där tror jag att jag ska köpa och ge bort i present till en nätdejtande kompis.
Bra tips. Tack!

2008-02-14 @ 13:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback