Med Läckberg i lurarna

Hushållsarbete är verkligen inte min grej. Men med en deckare i öronen så går det lite lättare. Nu hade jag dessutom hoppats på lite seriöst förfasande över den bristande kvaliteten. Jo, jag tycker sådant är roligt ibland.

Sjöjungfrun - Camilla Läckberg

Den här ljudboken har varit mitt sällskap när jag har bakat, diskat, skurat golv och solat framsidan av kroppen. Och den har faktiskt varit ett helt okey sådant. Lagom oengagerande, så att jag samtidigt har kunnat läsa recept, men samtidigt tillräckligt kul för att jag inte ska lacka ur fullständigt och börja skicka hotbrev till förlaget. (Nej, jag gör inte sådant på riktigt. Jag är för lat!)

Fast jag hade ju trott att jag skulle få förfasa mig lite. Men det blev inte mycket av det, faktiskt. Jag kan inte på något sätt påstå att det här var bra, men Katarina Ewerlöf gör verkligen sitt bästa för att lyfta även de plattaste repliker. Och det gör hon så bra att jag inte bekymrar mig så värst över intrigen. Eller hintarna om vad som ska komma. Även om de ibland är så tydliga att det känns som om någon står och viftar med en stor KOLLA HÄR-skylt.

Jag vill som sagt inte ha kvalitetslitteratur i ljudboksformat. Det fungerar inte för mig. Jag vill ha deckare och läsa lätt-böcker där det inte gör något om jag en stund tänker på något annat, eller mäter upp mjöl, eller svär över en fläck. Och då fungerar det här faktiskt alldeles utmärkt. Det må vara strunt, men det är bra mycket mer underhållande än mitt eget privata strunt som annars susar omkring i mitt huvud när jag städar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback