L

Nu är jag sen igen. När uppgifterna inte kommer på en bestämd dag verkar jag helt glömma bort att kolla efter dem. Men skam den som ger sig. Bättre sent än aldrig sägs det ju. Så här kommer mitt bidrag till alfabetsutmaningen. Få se nu...

Författare - Erik Linklater
Det finns så många bra barnböcker. Men Det blåser på månen kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag älskade när de var kängrur och bodde i djurparken. Och så guldpuman förstås. Fina, fina guldpuman.

Bok - Laglöshetens tid
Okey, dags för en pinsam tillbakablick. Den här boken kunde man se mig stoltsera med på min arbetsplats när Soyinka hade fått nobelpriset. Jag är tyvärr ganska säker på att jag inte hade orkat läsa ut den om jag inte haft publik. Jo, för jag var ju faktiskt väldigt litteraturintresserad, minsann. .. och gillade att visa det.

Litterär figur - Thomas Lynley
Buttra Havers, som jag förstås gillar, behöver faktiskt Lynley som sidekick. Utan denne ädling hade böckerna inte alls varit lika roliga. Kontrasten mellan dem kunde knappast varit större. Visst känns det uttänkt, men samtidigt är det ju deras relationer med varandra och andra som är behållningen. Själva deckarintrigen är mer en bisak för mig.


Kommentarer
Postat av: Full bokhylla

Åh, Det blåser på månen var en av mina favoriter! Kanske skulle läsa den snart igen!!

Postat av: Pi

Ja, jag plockade fram den nu bara för att bläddra lite. Och det var enormt svårt att lägga den ifrån sig. Jag kom på mig själv med att sitta och le hela tiden.

2008-09-03 @ 12:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback