Lätt rodnande lyssnar jag...

Jag har börjat cykla fram och tillbaka till jobbet. Det ger mig en timmes sammanlagd motion om dagen. Det måste ju vara smartare än att tillbringa samma tid på spårvagnen och sedan klaga på att jag inte har lust att träna. Jag tränar fortfarande inte, men nu får jag åtminstone lite motion.

Men det är bra trist att cykla, så därför bestämde jag mig för att prova en ljudbok. Min svärmor blev eld och lågor och lånade mig både cd-spelare och bok. Boken fick jag inte välja själv! Hon mer eller mindre tvingade på mg den här.

Mördande hetta - Nora Roberts

Vi har inte samma smak. Det visste jag ju. Men det här är ibland så dåligt att jag rodnar. Som tur är så märks det inte eftersom jag redan är högröd i ansiktet av själva cyklandet.

Jag antar att det här är vad de gamla Allersromanerna har utvecklats till. En blandning av romantik och deckare. Där de sämsta delarna från båda genrerna förenats. Usch! Jag vet inte om de klyshiga meningarna blir tydligare när de uttalas högt. Men jag misstänker det. Om "han lägger sin mun över hennes" en gång till är risken stor att jag cyklar omkull.

Men det är fortfarande roligare att cykla när jag lyssnar på någon som pratar, så jag fortsätter säkert tills den är slut. Men nästa ljudbok tänker jag välja själv. Och tro mig, Nora Roberts läser jag aldrig mer.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Snäll svärmor, men lite fel blev det ju.
Men jisses, jag skulle aldrig våga cykla och lyssna på någonting samtidigt, förmodligen skulle jag tappa fokuseringen på omgivningen och dratta ner i något dike!

Postat av: Pi

Jag trodde också att det skulle vara jättesvårt. Men det är det faktiskt inte. Det är inte värre än att köra bil och lyssna på radio samtidigt.

2007-09-22 @ 19:05:08
Postat av: Helena

Om du bara inte kan få nog av Mördande hetta så går en TV-filmatisering på Kanal 5 ikväll. Hehe.

2007-09-23 @ 16:35:30
URL: http://tgllt.blogspot.com
Postat av: Pi

Usch! Fast det finns ju fördelar förstås. Om jag ser den på tv så är ju plågan över på mindre än två timmar...

2007-09-24 @ 09:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback