De små projektens tid

Nu är det väl officellt höst? Eller hur?

Alltså är det dags att starta ett nytt liv. Detta är något jag gör med skrämmande regelbundenhet. Tyvärr altid med ett lika dåligt resultat. Ett par veckor är allt jag mäktar med. Sedan faller jag tillbaka i gamla lata vanor.

Så nu tänkte jag prova en annan metod. Jag tar en vecka i taget och låter tärningen bestämma temat. Sedan försöker jag fylla min vecka med så mycket som möjligt av det tärningen har valt. Är det tråkigt så handlar det bara om en vecka - är det roligt så kanske jag fortsätter. Och ja, jag läste tärningsspelaren för tjugo år sedan och den påverkar mig fortfarande i viss mån.

Så här kommer första veckans alternativ:

1. Matlagning (Jag kan laga mat. Men det är sällan jag provar nya recept och har kul i köket.)
2. Skrivande (Bara för mitt nöjes skull.)
3. Motion (Skulle inte vara så dumt)
4. Natur (Jag är ute i naturen alldeles för sällan nu för tiden.)
5. Kultur (Min stad är full av museum och gallerier. Men jag har inte sett en utställning på evigheter.)
6. Hemmet (Det finns lite saker som behöver fixas hemma. Sådant jag gärna skjuter upp till senare...)

Äsch! Det blev en 6:a. Jag skall alltså ägna veckan åt hemmafixning... Håhåjaja. Nå, det kan behövas.

Biblioteket öppnar om fem minuter. Alltså är det dags att fylla upp lagret av intressanta böcker. Jag får väl försöka hitta ett par böcker om inredning och hemmafixande också. Kanske något om växter? Mina stackars blommor är sorgligt vanvårdade.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hittade du något läsvärt?
Förresten, vad heter författaren till Tärningsspelaren? Jag hört en del om den; vad tyckte du?
Haha, jag daltar med mina krukväxter varje söndag, vattnas, duschas och ansas. Lik förbaskat mår de otacksamma eländena bättre när jag inte är hemma; vatten via bevattningssnören är tydligen grejen.
Tack...

Postat av: Pi

Jag hittade massor.
Tärningsspelaren är en bok jag tycker att alla borde läsa. Jag älskade den. Min förtjusning över att bli överraskad av nya idéer är alltid lika stor. Och jag känner ingen som inte blivit sugen på att prova tärningslivet åtminstone i någon grad.
Blommor... Ja det är ett sorgligt eftersatt kapitel i mitt hem. Jag lånade en blombok. Och några färgböcker. Färg är roligare än blommor tycker jag.

2007-09-03 @ 10:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback