Nya ljud i öronen

Jag blev klar med Nora Roberts och den mördande hettan, till slut. Fantastiskt dåligt på alla sätt och vis. Men trots det, bättre än att lyssna på långtradarna.

Efter en tur i svampskogen fikade vi hos svärföräldrarna och jag passade på att låna ett helt gäng nya ljudböcker. Så nu är det Reine Brynolfsson som pratar i mina öron när jag cyklar till och från jobbet. Han läser Luftslottet som sprängdes för mig. En klar förbättring!

Nu har jag bara ett problem. Glapp i cd-spelaren. Eller om det är i hörlurarna? Ljudet hoppar mellan vänster och höger öra och ibland försvinner det helt. Då är det jag som får hoppa. Om jag studsar lite på cykelsadeln kan jag för det mesta få igång ljudet igen.

Jag vill inte tänka på hur fånigt det ser ut! Så. Nu talar vi inte mer om det.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Dubbdäck på hojen till vintern? Blandade småhopp i halkan är nog inte helt lyckat alla gånger :-)
"Fånigt"? "Intellektuellt och kulturellt" heter det.

Postat av: Pi

Kulturellt och intellektuellt låter visserligen mycket bättre än fånigt. Men jag är inte helt säker på hur jag ska kunna övertyga andra om att det är kulturella små skutt jag tar. Kan jag få ett skriftligt intyg, tror du?

2007-10-08 @ 22:51:37
Postat av: Marianne

Jodå, jag totar gärna ihop ett intyg.
Men då måste du låta någon filma ditt skuttande, så jag vet vad jag talar om.
Ny cd-spelare istället??

2007-10-09 @ 07:45:43
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Pi

Tack, men jag provade att byta hörlurar. Det fungerade. De är visserligen fulare än de förra. Men det får jag väl stå ut med. Bättre än att skutta.

2007-10-09 @ 08:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback