I väntan på Malin

Snart dyker väl bokfemman upp hos Malin. I väntan på den tänkte jag göra en liten avstämning. Det har ju gått ytterligare ett kvartal.

22 böcker har det blivit under de här tre månaderna. Den låga lästakten håller alltså i sig. Det är lite tråkigt. Frågan är om jag ens kommer upp i hundra böcker i år. Nu vet jag inte ens vad jag ska skylla på. Förut tog pokern en hel del tid, men de senaste månaderna har jag knappt spelat något alls. Antagligen är det bloggarna. Både mina egna, men framför allt andras. Det är så svårt att sluta läsa.

Så, kan alla vara vänliga och sluta att blogga ett tag? Jag behöver läsa ikapp.

Inte? Nähä. Nåja då är det ju inte mitt fel i alla fall. Nu har jag faktiskt försökt.

Kommentarer
Postat av: Spectatia

Jaha, det var redovisningsdags igjen, ja! Just det... *räkna, räkna* Bara 18 här.
Skulle också vilja läsa ikapp, men börjar mer och mer inse att det nog är ett mål jag kanske hellre får satsa på att nå när jag blir pensionär. Den där läslistan byggs ju på i en ännu snabbare takt än vad man hinner läsa...

Postat av: Pi

Antagligen har du rätt. Jag ser fram emot att bli pensionär. Om bara biblioteken fortfarande finns kvar så kommer jag att vara en belåten gammal människa.

2007-10-01 @ 22:41:34
Postat av: Marianne

18 under det senaste kvartalet även här.
Och inte fler än 59 under de senaste 12 månaderna.
Men Pi, "inte ens hundra"? Hur många är normalt för dig på ett år?

2007-10-04 @ 08:57:15
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Pi

Förut läste jag 160-180 böcker om året. Men då hade jag mycket längre resväg. Nu cyklar jag och läser inte alls på dagtid. Å andra sidan så får jag motion.
Jag borde ju förespråka kvalitet framför kvantitet. Så klart. Men någon liten barnslig del av mig tjurar missnöjt över att jag inte längre läser mest av alla jag känner. Den känslan är jag inte direkt stolt över, precis.

2007-10-04 @ 11:45:36
Postat av: Marianne

Jag tror det blir bäst om man blandar "högt" och "lågt";men en ojämn blandning leder till att jag läser mindre högkvalitativ litteratur än vad jag vill medge. Hmm...
Tävlingsmänniskan i mig gör att jag ibland river av ett halvdussin deckare på raken, bara för att kunna notera dem på läslistan.
Fast jag tänker inte tävla med dig :-)

2007-10-04 @ 12:12:34
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Pi

Ha, jag gör precis likadant. Visst är det lite fånigt? Vänta bara till i början av december. Risken finns att jag gör ett race då... Bara för att komma upp i de där drygt hundra som jag alltid bestämt hävdar att jag läser.
Suck. Varför erkände jag det då?

2007-10-04 @ 18:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback