Harry och helgvädret

Att stanna inne och läsa Harry Potter visade sig vara en alldeles lysande idé. Den mulna himlen, regnet och den isande vinden lockade inte till den minsta promenad eller utomhusaktivitet.

Helgens längsta spatsertur tog mig till affären på hörnet av mitt hus för att köpa jäst och socker. Jag drabbades av en väldig lust att baka kanelbullar, nämligen. Mest för att få HP-boken att räcka lite längre. Det är inte så ofta vi hittar böcker som vi orkar läsa högt - så lite måste jag ju få dra ut på det.

Men trots lite bakning, lite matlagning, lite pokerspel, lite tv-tittande och någon timme i badkaret, tar boken slut alldeles för fort. Vi har redan läst över hälften. Och ätit ca 30 nybakta kanelbullar på en dag. Jo tack, vi mår jättebra. Lite speedade av allt socker och de tre liter kaffe vi också fick i oss igår kanske, men annars är allt som det ska.

Röd storm av Tom Clancy däremot... Jo, jag har fortfarande några sidor kvar. Kanske 30 eller 40? Jag är ganska säker på att vi blir klara med HP innan jag läser ut Clancy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback