Coolaste bokförlaget, någonsin

Det här tycker jag var riktigt roligt.

Järnringen har alltså länkat till min toksågning av deras senaste bok.

Sådant imponerar storligen på mig. Absolut. Fast jag måste ju erkänna att om jag hade vetat att det skulle leda till att jag fick ungefär dubbelt så många läsare så hade jag varit lite nogrannare med hur jag skrev. Jag skulle kanske brytt mig om att skilja på adjektiv och adverb till exempel.

Jag hade trott att jag skulle få lite mer mothugg eftersom andra verkar gilla boken. Men ingen verkar bry sig om att gå i polemik. Jag trodde att jag skulle få höra att jag hade helt fel. Jag antar att bokens fans gör som jag brukar göra när jag inte håller med en bloggare. Alltså, nöja mig med att tänka Jäklar vad fel du har och sedan gå vidare till någon annan sida.


Kommentarer
Postat av: sericea

haha, det där var nästan lite läskigt :o) men men, man tycker som man tycker.

Postat av: Pi

Vad är läskigt? Att bokförlagen läser vad vi tycker? Ja, jag blev ganska förvånad. Men mest förvånad blev jag över att de faktiskt länkande till en sågning. Det tycker jag var tufft.

2007-11-19 @ 12:21:55
Postat av: sericea

Jo lite läskigt att dom lyckades snappa upp vad du skrivit. man tänker egentligen inte så mycket på vilka som kan läsa det man skriver, när man väl skriver. och ja det var tufft av dom att länka till en sågning, men det är
nog också en tanke bakom, "titta här vad hon tycker illa om vår bok, läs den du också o se om den suger golfbollar blabla." eller så är jag bara cynisk. :o)

2007-11-19 @ 19:56:53
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Arvid

Hade du sågat Marklunds rollspelsalster hade det nog varit annat ljud i skällan. En skönlitterär bok slår inte riktigt an samma känslonerv hos inblicks huvudsakliga läsarskara. ;-)

/Inbiten Marklunddiggare

2007-11-22 @ 20:50:10
Postat av: Pi

Haha. Nej, det skulle jag aldrig våga mig på att kritisera.
Rollspel alltså. Där ser man.

2007-11-23 @ 11:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback