Självplock på biblioteket

Kom in på biblioteket och upptäckte att jag hade 15 minuter på mig innan de skulle stänga. Ingen tid att gå omkring och botanisera alltså.
Så eftersom jag ändå har svårt att hitta böcker som intresserar mig riktigt just nu så bestämde jag mig för att spontanplocka den första bok som fångade min blick i varje gång jag gick in i. Enda regeln jag satte upp för mig själv var att böckerna skulle vara skrivna av författare som jag aldrig läst.

Det blev en brokig samling, kan jag lova. Jag vet inte riktigt vad jag kom hem med. Jag har knappt vågat titta. Men det var åtminstone en bok om pirater och en om autistiska tonårspojkar. Där ser man!

Kanske får jag några positiva överraskningar? Om inte, så kan jag ju alltid trösta mig med att det åtminstone var gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback