Osannolikt - men vem bryr sig?

Bittert och svart. Men helt utan deprimerade medelålders poliser med familjeproblem. Tack för det!

Mörker, ta min hand  av Dennis Lehane

Privatdetektiverna Kenzie och Gennaro får i uppdrag att skydda sonen till en psykiatriker. De tror att det är maffian som hotar familjen, men det visar sig vara en seriemördare. Spåren leder dem till en man som suttit fängslad i tjugo år.

Nej, det är inte sannolikt alls. Men det bryr jag mig inte om. Jag gillar figurerna i de här ruffiga kvarteren i Boston. Bifigurerna är roligare än huvudpersonerna och även om jag inte blir så fångad av själva deckarintrigen så vill jag ändå fortsätta läsa. Det här är den andra boken av Lehane som jag läser. Tidigare har har läst Gone, Baby, Done. Den var nog bättre egentligen. Men den här har onekligen snyggare titel. Lite Twin Peaks-känsla, där.

Det här är inga böcker som jag skulle köpa. Men jag kommer garanterat att låna fler i serien när de finns inne på mitt kvartersbibliotek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback