Jag gillar Leif G.W. Persson

Jag är periodare på deckare. Ibland verkar det vara det enda jag orkar läsa. När livet är stressigt och jobbigt är det skönt att läsa böcker där man får precis vad man förväntar sig.

Linda - som i Lindamordet av Leif G.W. Persson var precis vad jag förväntade mig. Bra! Det jag gillar med Persson är det långsamma tempot, de inte helt sympatiska människorna och polisutredningar som faktiskt känns ganska trovärdiga.

Snabbläste de sista 100 sidorna eftersom jag tänkte lämna tillbaka boken på biblioteket idag.  Fast det kunde jag ha struntat i. När jag väl kom dit hade de stängt. Surt. Jag älskar mitt lilla kvartersbibliotet men jag avskyr deras underliga öppettider. Så istället för att få ägna en timme åt min favoritsysselsättning - att botanisera bland alla böcker, så fick jag slänga in mina böcker genom deras lucka. Sedan var det en tjurig kärring som traskade hem i regnet.

Jag har visserligen gott om olästa böcker hemma. Men biblioteket är min motsvarighet till ljusterapi. Det finns inget ställe där jag trivs bättre. Hur grinig och sur jag än är när jag går dit, så rinner det av mig när jag går och tittar på alla böcker.

När jag dör går det bra att sprida min aska där, tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback