En underlig känsla av ödslighet

Vi har läst ut Harry Potter. Sju böcker, höglästa under flera år. Det känns lite tomt, faktiskt. Vad ska vi nu hitta för saga att läsa högt?

Eftersom det faktiskt kan finnas människor som inte läst den ännu, så tänker jag inte skriva något om handlingen. Men översättningen däremot! Vad i hela fridens namn var det där? Deadline-stress eller? Knöliga meningar blir extra tydliga när man läser högt. Och här fanns det onekligen en del. Någon mening var till och med fullständigt omöjlig att förstå.

Slarvigt av förlaget, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Ka

Läs Bläcktrilogin, för hundan!

Postat av: Pi

Bläck-trilogin?

Vad? Vem? Jag är helt lost.
Detta måste jag omedelbart kolla upp.

2007-12-15 @ 10:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback