Privata berättelser

Jag älskar Julstädningen och döden. Så jag blev riktigt glad när jag hittade en ny bok av Margareta Strömstedt på biblioteket.

Natten innan de hängde Ruth Ellis - Margareta Strömstedt

Tyvärr tyckte jag inte alls om den här boken. Trots att jag älskar noveller. Den är helt enkelt för privat för mig. Kanske för att jag inte delar hennes känslor. Flera av berättelserna handlar om svartsjuka och andra problem i hennes förhållande. Nu har jag aldrig varit drabbad av svartsjuka i någon större grad, men jag tror ändå inte att det är hela problemet. Det finns många böcker som jag inte kan identifiera mig med, men det hindrar mig inte från att leva mig in i handlingen eller bli intresserad. Här blir jag för det mesta distanserad. Varför berättar hon det här, blir frågan jag ställer mig själv gång på gång. Vad har jag med det här att göra?

Personligt är bra, privat blir för det mesta bara tråkigt. Kanske är det därför jag inte gillar memoarer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback