Mot bättre vetande

Jag visst ju redan innan att jag inte skulle gilla den här något vidare. Men i jobbets lånehylla brukar det sällan finnas några riktiga höjdare. Alla ställer dit böcker de har läst men inte vill behålla. Alltså kryllar det av Läckberg, Marklund, Kallentoft och liknande. Inte världens mest lockande utbud alltså, men när alternativet är att stirra rätt ut i luften en hel spårvagnsresa så får det gå.

Höstoffer - Mons Kallentoft

Nej, det funkar bara inte för mig. Jag retar mig något alldeles fenomenalt på de svävande andarna som susar omkring och tänker. Mördaren tänker också ( i kursiv stil, så klart). Mördaren tänker saker om ormyngel som slingrar sig. Jaha.

Jag kan inte komma på något intressant alls att skriva om den här boken. Någon blir mördad. Sedan blir en till mördad. Och till slut hittar polisen mördaren. Malin Fors alkoholproblem är betydligt mer intressanta att läsa om än själva mordhistorien. Men inte tillräckligt för att jag ska plocka med mig någon mer Kallentoft från lånehyllan. Tror jag. Men vem vet. Någon regnig novemberdag när jag plötsligt står utan resebok så kanske jag är där igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback