Änglar, finns dom?

Angelology - i halvtid

Alltså jag gillar idén med änglar som de nya vampyrerna. Fallna änglar är kul och tanken att änglarna inte automatiskt är några trevliga varelser är ju festlig. Men ändå. Jag gillar inte Angelology. Jag har några hundra sidor kvar visserligen, så den kanske tar sig på slutet.

Mer då? Vad läser jag mer?

Höstoffer av mannen med det fånigt stavade förnamnet. Mons. Allvarligt? Vad tänkte hans föräldrar?
Den gillar jag inte heller. En ren nödlösning från jobbets bokbytarhylla för att ha något att läsa på spårvagnen.

Ett land i gryningen - månadens avlyssning
Gillar jag så klart. Det är ju Lehane. Jag hade tänkt läsa den, men till slut blev det ljudbok istället. Jag orkar bara inte höra på fler trista deckare just nu.

Så, det där är väl det mest aktuella just nu. Jag har säkert någotra böcker till som jag läser i då och då. Men för ögonblicket är det de här böckerna som får det mesta av min uppmärksamhet. När jag är helt klar ska jag skriva fler snälla eller elaka saker om dem. Troligtvis med betoning på elaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback