Jag borde lita mer på andra

Nu har även svärfar gått bort och det finns varken tid eller riktig lust till läsning. Vad kan då passa bättre än ljudböcker? Inget, om ni frågar mig. Perfekt för att låta hjärnan vila när man ägnar sig åt trista saker som städning, sortering och röjning av saker som borde slängts för länge sedan. Deckare är och förblir faktiskt favoriten när det gäller lyssnande. Bra böcker vill jag fortfarande läsa.

Rovdjuret - Patricia Cornwell

Scarpetta? Det var länge sedan. Varför inte ta den? Att jag har läst fullständiga slaktrapporter av hennes senare produktion tycks inte riktigt gå in. Så den får följa med hem från biblioteket. Mot bättre vetande. För hur dåligt kan det vara?
Ganska dåligt faktiskt, ska det visa sig. Och ganska rörigt. Jag ska inte skylla allt på författaren. En del av felet kan ligga hos mig. Men jag har väldigt svårt att hänga med i den här deckaren. Det är en så förfärligt stor mängd fall och bevismaterial och gevär att jag aldrig riktigt förstår hur Scarpetta & Co faktiskt får ihop det. Massvis av trista människor är det också.

Men det slog sjörapporten i alla fall. Alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback