Men, kan jag inte sluta?

Med att läsa deckare alltså. Nej, det verkar inte så. Den här plockade jag från någon av bibliotekets hyllor. Varför vet jag inte riktigt, men jag gissar att jag hade något halvrationellt skäl just då. "Det är synd om mig som börjat jobba igen. Hjärnan är som mos. En deckare blir nog alldeles lagom"

Dödens kemi - Simon Becket

Fast den här var ändå lite trivsam på något sätt. Mycket likmaskar visserligen, men sådant stör mig inte nämnvärt. David Hunter jobbar som allmänläkare i en liten by på den engelska landsbygden. När en ung kvinna hittas mördad i närheten blir hans bakgrund upptäckt av polisen. David har tidigare arbetat som rättsantropolog, men slutat och tagit ett vanligt läkarjobb efter att hans fru och dotter dött i en bilolycka. Nu blir han ombedd att hjälpa till. Något han gör ganska motvilligt.

Verkligen inte något mästerverk. Tro inte det. Men ändå tillräckligt trevligt för att fungera som insomningslektyr. Lite likmaskar och larver har aldrig stört min sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback