Men, äntligen!

Helt plötsligt känns det roligt att läsa igen. Precis vad jag behövde. Läsning har mest fungerat som sömnmedel den senaste tiden. Nu börjar det äntligen kännas bättre. Tack för det.

Leka bland vuxna - Sophie Dahl

Det var länge sedan jag läste ut en bok på en dag. Mest för att jag helt enkelt inte fastnar. Min slalomläsning har verkligen nått extrema rekord. Jag tror att jag har närmare tio böcker som jag håller på med just nu. Men den här boken tog det inte många timmar för mig att läsa ut. För en gång skull ville jag inte lägga den ifrån mig. En uppväxtskildring var tydligen precis vad jag ville läsa just nu.

Det här var charmigt, roligt och mysigt, samtidigt som det absolut var tillräckligt syrligt för att inte sätta igång mina diabetesreflexer. Att följa Kitty från tolv till femtonårsåldern var en ganska perfekt upplevelse för en lat lördag. Engelsk landsbygd, internatskolor, New York och mystiska gurus - Kitty får helt enkelt försöka anpassa sig efter sin vackra mammas senaste infall. Ibland går det bra, andra gånger blir det mindre lyckat.
Det är svårt att låta bli att fundera över hur mycket av det som Kitty är med om som är självupplevt. Men egentligen är det ju inte speciellt intressant. Det räcker ju helt och fullt att njuta av historien som den är. Det var länge sedan jag önskade att en bok var längre, men den här hade gärna fått ha hundra sidor till. Det hade funkat för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback