Pärlor åt svin

Nöff nöff. Hetsläsning är inte av godo. Men vad ska man göra? Jag åkte och besökte en kompis i Borås. Dit tar jag aldrig med några böcker. Istället litar jag på att jag kommer att hitta något intressant i hennes bokhylla. Så också denna gång.

Svinalängorna - Susanna Alakoski

Den här boken förtjänade att läsas lite långsammare än vad jag gjorde. Jag snabbläste den på några timmar innan min kompis vaknade och under tiden hon diskade.

Det är ju min tid hon beskriver även om det verkligen inte är mitt liv. Men glimtarna av ABBA och skolan väcker massor av minnen. För mig är det en del av behållningen. Samtidigt blir jag lite överraskad över att den fick August-priset. Visst är den bra. Men är den verkligen så bra? Kommer den här boken att gå till historien? Jag är inte helt säker, faktiskt.

Men som sagt, att jag inte känner mig fullkomligt omkullsprungen av historien kan bero på att jag läste den så snabbt. Den här historien om en finsk familj där föräldrarna super kanske är precis så bra. Jag gillade den ju. Jag trodde bara att jag skulle älska den.


Kommentarer
Postat av: Johanna/bokidioten

Pi! Vad har du för sömnpiller-läsning på gång? Har du hittat något som är lika bra som Clancy?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback