Ge nyårslöftesgivaren i dig en chans

Det blev ett litet biblioteksbesök i dag. Först tänkte jag bara låna någon deckare, men så blev det inte. Jag bestämde mig för att trots allt ge mitt nyårslöfte en chans. Alltså blev det en norsk bok, en nobelpristagare och två icke anglosaxiska författare. En holländare och en ungrare tror jag minsann.

Vi får väl se hur det går.

En sak kan vi i alla fall vara säkra på. Den här nyårsaftonen är det jag som lovar något helt ickelitterärt. Inga fler läslöften för den här tanten. Jag är så antiauktoritär att jag till och med har problem med mina egna nyårslöften. Inte undra på att jag hade problem i grundskolan.

Nå, nu väntar världens kortaste norska bok och något som jag misstänker är en holländsk chicklitt. Det känns i alla fall nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback