Helg med Harry!

Jag har klarat det. Jag har inte läst en enda spoiler om sista Harry Potter-boken. Det trodde jag inte var möjligt.

Nu är det äntligen dags. Högtidsstund i hemmet. Do not disturb-skylt på dörrhandtaget, jättekannor med te och stora lass med ostskorpor.

Nu ska det läsas högt!

Där har ni skälet till denna väntan. Jag må läsa engelska någorlunda obehindrat, men varken jag eller maken läser högt på främmande språk utan uppenbara problem. Tro mig, att höra Dumbeldore tala engelska med Göteborgsaccent är ingen höjdare.

Alltså har vi väntat.

Och väntat.

Och väntat.

Så, om några timmar låser jag in mig hemma. Gud nåde den som stör mig nu. Eller avslöjar något. Det skulle vara värst. Jag ska åka hem iförd skygglappar och öronproppar. Snyggt men inte pråligt...

Kommentarer
Postat av: Bokmoster

Låter mysigt! Själv får jag nog vänta ända till jul, har nämligen önskat mig boken av mina barn.

Postat av: Pi

Mycket hög mysfaktor. Att regnet trummade på rutorna gjorde inte saken sämre på något sätt.

2007-11-26 @ 11:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback