Surt!

Fick mail från bilioteket. Tydligen hade jag glömt att lämna tillbaka Winterland.

Surt som fan. Ska jag betala förseningsavgift så vill jag göra det för böcker jag gillar. Att betala för en sådan skräpbok retar mig något enormt.

Om jag nu verkligen har glömt den. Det är inte helt säkert. Det har hänt att jag har fått gå och leta upp mina återlämnade böcker i bibliotekets hyllor för att bevisa att jag visst har lämnat tillbaka böcker som jag har fått krav på. Jag är inte alltid så imponerad av mina bibliotikarier. Ja, de är mina!  Jag ser på dem ungefär som besvärliga, gamla husdjur. Jag gillar dem, men man har ju ingen större nytta av dem.

Men de är ju så söta i sina skägg och noppiga koftor där de tofflar runt bland hyllorna. Jo, jag vet att de säkert är högt kvalificerade akademiker. Men tro mig - det märks inte. Mitt bibliotek kan vara biblioteksvärldens motsvarighet till lagret där man placerar helt omöjliga människor som man inte får lov att avskeda.

Men som sagt. Jag betraktar dem som en del av min familj. Jag får lov att kritisera dem. Men gud nåde den utomstående som gör det!

Kommentarer
Postat av: Eva

Mmm.. det är surt att betala en påminnelseavgift för böcker som man inte tyckt om! Fast jag brukar trösta mig med att biblioteket kanske tjänar så mycket på mig att de kanske kan köpa in ännu flera böcker! :)

Du måste skriva en rad när du läst Flyga drake och berätta vad du tyckte!

Postat av: Pi

Ja, jag tänker likadant. Det är en liten tröst.
Jag ska gå dit imorgon och leta efter Flyga drake. Kommentar kommer, jag lovar.

2007-04-14 @ 19:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback