Tre filmer

Åh, lite omväxling. Vad kul. Jag har lite extra tid, så jag jobbar mig bakåt i tiden och plockar upp lite gamla trio-uppdrag från Lyran. Tre filmer jag gillar alltså. Det borde väl inte vara så svårt.

1. Allt om min mamma
Transvestiter, hiv, döende nunnor, föräldralösa barn, knark... vem hade kunnat tro att det skulle vara så underhållande? Jag älskade varje minut av Aldomóvars film. Det är sorgligt så man bara vill dö, men samtidigt roligt, rörande och färgsprakande. Ren njutning. Jag har inte vågat se om den, för jag är inte alls säker på att jag skulle tycka lika mycket om den om jag såg den igen.

2. Lars and the real girl
Sötaste filmen på evigheter. Alla blir väldigt glada när Lars meddelar att han har träffat en flicka på nätet. Vad de inte har räknat med är att Bianca visar sig vara en docka. Men eftersom stadens läkare rekommenderar att man ska spela med i den illusion Lars har byggt upp får Bianca så småningom både vänner och jobb. Lite långsamt, men oj vilket gott humör jag blev på när jag såg den här filmen.

3. Shakespeare in love
Nej, det är inget mästerverk precis. Men just den dagen jag såg filmen träffade den exakt rätt. Det var den perfekta filmen för just den dagen och jag föll som en fura direkt. Jag älskade allt. Till och med färgerna kändes starkare! Normalt är romantik inte min grej, men för den här filmen gör jag garanterat ett undantag. Gulligt och kul! Jag blir fortfarande glad varje gång jag ser den här filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback