Tre andra saker jag läser

Äsch, jag passar på att ta en tematrio från Lyran också nu när jag faktiskt har tid att skriva lite. Den här gången handlar det om vad vi läser förutom skönlitteratur. Det kan ju inte vara så svårt. Jag läser i stort sett alltid. Finns det inget annat granskar jag baksidorna av schampoflaskor i min ständiga jakt på bokstäver. Jag gillar text, helt enkelt.

1. Serier
Jag gillar serieböcker. Fast jag har inte riktigt vant mig vid serieromaner. Jag har svårt för seriösa serier. Humor är fortfarande det jag lättast tar till mig i serieform. Och det räcker ju. Det finns tillräckligt mycket att hämta där. Dilbert och Rocky var länge favoriter, men nu har de gått på tomgång ganska länge tycker jag.

2. Fackböcker
Jag älskar fackböcker och läser massor. I vitt skilda ämnen. Jag läser gärna om psykologi, men lika ofta blir det böcker om saltets historia, porslin, kvastfeningar eller rost. Jag skulle gissa att en tredjedel av de böcker jag läser är fackböcker av något slag.

3. Reklamskyltar
Jobbar man med marknadsföring är det ju nästan självklart att åtminstone lite snabbt scanna av den reklam som man möter under de dagliga resorna till och från jobbet. Den som ramlar in i brevlådan däremot... Nej, det får ändå finnas gränser. Jag orkar inte kolla vad Coop, Ica och de andra har för priser på chips.
Sådär. Det var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback