Redan glömt

Jag fortsätter lyssna på Ewerlöf. Den här boken var nog ganska kass. Men som sällskap när jag promenerar, diskar eller lagar mat fungerar den. Ljudböcker är perfekta när man håller på med något halvtråkigt.

Den mörka ängeln - Marie Jungstedt

Det här var verkligen inget vidare. Noll spännande. En enormt självupptagen mamma plågar i stort sett livet ur sina barn. Ingenting de gör duger någonsin och vad de än tar sig för så blir mamman aldrig lycklig. Till slut dör hon. Gissa vem som är mördaren? Någon?
Jag lyssnade klart på boken igår. Imorgon kommer jag troligtvis att ha glömt bort vem mördaren var.

Det enda jag minns är en detalj som störde mig i början. Den då sjuårige sonen försöker laga frukost på sängen åt sin mamma. Han vet inte riktigt hur man gör kaffe. Men han vet att hon brukar ha kaffet i en termos. Alltså häller han vatten och kaffepulver i termosen och sätter den sedan på spisplattan. Som han sedan försöker lista ut hur man sätter på.
Allvarligt? Har sjuåringar inte bättre koll än så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback