Under gatan på promenaden

Tja, vad ska man säga? Föredömligt kort. Bara 8 cd-skivor. Men så hemskt mycket mer har jag inte att säga om den här boken. Det fungerar att lyssna på, men jag kommer nog aldrig att bli ett hardcorefan av Roslund & Hellström.

Flickan under gatan - Roslund & Hellström

Jag vet att det finns massor av människor som verkligen gillar de här deckarna, men jag är inte en av dem. Däremot lyckas jag aldrig sätta fingret på vad det är som gör att jag inte riktigt fastnar. Det är ju lättillgängligt och böckerna tar upp angelägna ämnen. Men det hjälper inte.

Att gå från Sauks radioteater till Shanti Rooneys lite slappa, lugna stämma var en rejäl omställning. Det tog säkert två skivor innan jag vande mig. Vem som är uppläsare är verkligen enormt viktigt. Precis som tekniken. Att höra en tydlig ljudförändring när en inspelningssession går över i en annan är lika störande som om en bok plötsligt skulle byta typsnitt mitt i texten. Det hindrar ju inte läsningen/lyssnandet men man rycks ur berättelsen.

Om någon fattade vem som egentligen var mördaren i den här boken så får ni gärna upplysa mig om saken. Jag vet inte om det skramlade förbi en spårvagn eller om min hjärna var upptagen av viktigare ting som att steka fisk, men jag missade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback