D

Malin är tillbaka med en ny bokstav. Självklart är jag med! Nu ska vi se...

Författare - Robertson Davies

Denne döda kanadensare har en stor plats i mitt hjärta. Tyvärr verkar bara sju böcker finnas översatta till svenska, men eftersom tre av dem bildar Deptford-trilogin så räcker det ganska långt. Davies var professor i Engelsk litteratur och det känns i flera av hans böcker. Trivsamt, lärt och lite skönt akademiskt.

Bok - Dumskallarnas sammansvärjning
Jag vet att massa människor älskar den här boken. Men jag är tyvärr inte en av dem. Jag tyckte den var ok. Varken mer eler mindre. Jag blev ganska irriterad på Ignatius och hans magmun och hade nog gillat boken bättre om den varit kortare. Men eftersom väldigt mänga killar gillar boken kan det nog tänkas att jag har uttalat mig betydligt  mer positivt om den förr...

Litterär figur - Dirk Gently
Detektiven med den holistiska detektivbyrån. Jag ville verkligen att den här Douglas Adams-boken (eller var det böckerna?) skulle vara rolig. Men det var den inte. Att läsa om Liftarens guide för fjärde gången är en bättre idé än att umgås med Dirk, tycker jag.


Kommentarer
Postat av: kontakt

Jag som verkligen, verkligen gillade Dirk Gently! Undras om det betyder att jag inte skulle tycka om Liftarens guide, som jag faktiskt inte läst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback