Pinsamt tråkigt

Som ren omväxling lånade jag en stand up-cd senast jag var på biblioteket. Lite nöjeslysten, så där. Jag hade inga direkt höga förhoppningar, men lite småskojigt borde det ju vara. Trodde jag. Tji fick jag! Det här kan ha varit det tristaste jag hört någonsin.

Nu var den uppenbarligen inte helt färsk, för det var väl några år sedan Ulla Skoog höll på med stå upp-komik. Men ändå! Jävlar vad det hade åldrats dåligt. Och då var det ändå inte något tidsaktuellt material.

Det enda roliga var att försöka föreställa sig komikernas kroppsspråk. För det kan bara inte ha varit replikerna som fick publiken att skratta så ljudligt. Det är inte möjligt. Jag gissar kroppsspråk kombinerat med fantastiska mängder gratissprit!

Aldrig, aldrig mer!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Humor har kanske kort livslängd rent generellt?



Sedan är väl stå-upp ganska beroende av att man som åhörare är närvarande och kan ryckas med i stämningen ordentligt?



Postat av: Pi

Jag tror att det har hunnit hända en del med stå-uppandet sedan den här skivan spelades in.



2008-11-25 @ 13:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback