Och så, lite brutala mord

Letar man kvalitetslitteratur så är min blogg absolut inte den rätta platsen just nu. Jag är för tillfället helt hemfallen åt deckare. Ju blodigare desto bättre verkar det som. Här kommer ytterligare ett exempel. Ett mycket blodigt sådant.

Shadow man - Cody Mcfadyen

Här har vi godsaker som: En tioårig flicka som hittas fastbunden vid sin mördade, urtagna och ruttnande mamma. Djurplågeri. Tortyr. Internetporr. En mördare som inbillar sig att han härstammar från Jack the Ripper. En FBI-agent som både har blivit sönderskuren och fått se sin man och dotter mördade.
Ni fattar grejen, eller hur?
Det här är inte så där värst, alltså.
Men det är spännande för stunden. Det är det ju. Det är också extremt lättglömt. Jag tror att jag läste färdigt den i går, men jag har redan hunnit bli osäker på vem som var mördaren. Inte för att det var oklart. Oh nej. Det var bara inte värt att komma ihåg.

Något säger mig att det kanske börjar bli dags att byta genre. Men jag är inte där ännu. Istället gick jag rätt på nästa deckare i högen. Tack gode gud för biblioteket!  Jag kan i alla fall trösta mig med att jag inte betalar för det här.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jamen, det här är ju sträckläsningarnas sträckläsning! Jag kunde inte släppa den, vilket möjligen kan vara orsaken till att jag inte tänkte så mycket på eventuella orimligheter och överdrifter.

Mycket blod, snabb utveckling av handlingen.

Ibland är det precis vad jag vill ha av en deckare.

Postat av: Pi

Jo, sträckläsning är det, förstås. Jag kunde inte heller lägga den ifrån mig. Sällan har jag läst något så brutalt. Hunden! Den stackars, stackars hunden! Jag kommer att minnas den långt efter att jag har glömt vem mördaren var.

2008-11-04 @ 18:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback